۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱

با انتشار یک مجموعه شعر جدید

رسول یونان با «اسکی روی شیروانی‌ها» به بازار رسید

رسول یونان با «اسکی روی شیروانی‌ها» به بازار رسید

مجموعه‌شعر جدید رسول یونان با عنوان «اسکی روی شیروانی‌ها» توسط انتشارات باران میشان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب 59 قطعه شعر سپید را از این شاعر شامل می‌شود و 4 بخش اصلی با عناوین «در بهشت گوشی‌ها را برنمی‌دارند»، «گربه‌ای روی کلاویه‌ها می‌دود»، درباره «پرواز و شیروانی و این‌جور چیزها» و «جمع کردن تخم بلدرچین» دارد. اکثر شعرهای این کتاب، کوتاه هستند.

عناوین شعرهای بخش اول کتاب با نام «در بهشت گوشی‌ها را بر نمی‌دارند» عبارت است از: در ایستگاه، پرنده سفید، دریا، سفر، دور و نزدیک، طرحی از جا ماندن چمدان و آفتابی با حاشیه‌های ابری، درخت، اندوه، دیوانه، ابر سرگردان، دلیل، خاطره، غروب، آتش و باران، کنار ایستگاه‌ها.

عناوین شعرهای بخش «گربه‌ای روی کلاویه‌ها می‌دود» هم عبارت است از: وارونه، شب بهار، هراس، بعد از توفان، اگر، در تاریکی، یک شعر بی‌نام، بهار، خیابان، پایان، کلاغ و ماه و پنجره، هیچ، باغبان، کفترباز، پدربزرگ، راه، باران شمع، رویای باران، از قصه‌های تپه خاکستری، کراوات‌ها را جدی نگیر!، مهمانی، شب غمگین، دخترک یتیم، فانوسی برای «جانی دپ».

در بخش «درباره پرواز و شیروانی و این‌جور چیزها» نیز این اشعار درج شده است: «کبوتران...»، «ای پرنده زیبا...»، «آسمان نزدیک است و ...»، «به شیروانی خانه‌ی...»، «دست‌هایم را...»، «خسته شدم از...»، «ممکن است در هوا...»، «کلاغ‌ها...»، «هنوز باد در گوش‌هایم...»، «سنگین شده بودم...».

آخرین بخش کتاب «جمع کردن تخم بلدرچین» نیز شامل این شعرها می‌شود: تماشای درخت سنجد، خاطره‌ها، وقتی به روشنی برسی تاریکی را فراموش خواهی کرد، ناگهان، خرگوش‌های سفید، بعد از تو، کوچ باد، شعر، آخرین برگ‌ها، صدای کشتی‌ها.

شعر «هیچ‌» را از این کتاب می‌خوانیم:

 

گاهی وقت‌ها

در پیاده‌رو که قدم می‌زنم

شعرها هجوم می‌آورند

دوست دارم

زود به خانه برسم

آن‌ها را بنویسم

اما وقتی به خانه می‌رسم

هیچ اتفاقی نمی‌افتد

فقط

پیاده‌رو

در خانه‌ام چرخی می‌زند و

از پنجره به خیابان می‌ریزد!

 

این کتاب با 99 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 5 هزار تومان توسط انتشارات باران میشان منتشر شده است.

کد خبر 2230549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha